Kursu
Darbs
kursi@progmeistars.lv |
#85 2019. gada 11. jūnijs ® Pulkveža
Brieža 6-1, tel. 26428902, 67336035, www.progmeistars.lv |
|
Mums
draudzīga amatnieku firma “Art Floral
Designs” piedāvā lieliskus
Līgo vainadziņus
. |
Iestāšanas kursos.
Bez pārrunām tiek uzņemti: lietišķajās nodaļās skolēni sākot; programmēšanas sākuma un pamatnodaļās olimpiāžu godalgu ieguvēji un skolēni ar labām atzīmēm matemātikā (tas, kurš vēlas iestāties, uzrāda administrācijai diplomu vai liecību); programmēšanas sākuma un pamatnodaļās citu nodaļu audzēkņi, kas saņēma pasniedzēju rekomendācijas.
Citi skolēni tiek uzņemti pēc pārrunu vai iepazīšanās programmēšanas nodarbību rezultātiem Vairākas tādas nodarbības notiek visu gadu laikā. Ir jāapmeklē viena no tām. Vienkārši sekojiet reklāmai mūsu mājas lapā. Uz šādām nodarbībām vienmēr ir iepriekš jāpierakstās. Lai to izdarītu, ir jāgriežas pie kursu administrācijas.
Tālr.67336035, 26428902, 28605451.
Tālmācības
izglītība 2019.
Vasarā uzsāk darbu
tālmācības izglītības 5. - 8. klašu skolēnu
grupa, kura strādās pēc programmēšanas
sākumnodaļas programmas. Tas ir ērts apmācības veids
skolēniem, kas dzīvo ārpus Rīgas. Apmācība tiek
plānota reāla laika režīmā, t.i. skolēns
dzirdēs pasniedzēju un redzēs sava monitora ekrānā
“klases tāfeli”. Pasniedzējam arī būs iespēja
pārbaudīt, kā
skolēns izpilda uzdevumus. Protams, ir nepieciešams pieslēgums
internetam. Nodarbību ilgums ir 1,5 stundas. Plānojām iekļauties
trijās nedēļās, mācoties darba dienās.
Pirmajā grupā samaksu par
mācībām ir jāiemaksā pēc trešās
nodarbības, turklāt par 15 nodarbībām mācību
maksa šajā grupā – 40 eiro. Nākamajām grupām
būs jāmaksā par apmācībām pēc parastām
cenām par kursu.
Mēs
paturam tiesības bez paskaidrojumiem apturēt jebkura skolēna
apmācību ar neizmantotās summas daļas atgriešanu.
Reģistrējaties mūsu mājas lapā. Komentāros
norādiet -“tālmācība
BOI’2019
No 27. aprīļa līdz 2. maijam Tartū
norisinājās Baltijas olimpiāde informātikā BOI’2019.
Baltiādē piedalījās 64 skolēni no Vācijas,
Dānijas, Islandes, Igaunijas, Latvijas, Lietuvas, Norvēģijas,
Polijas, Somijas, Zviedrijas. Katrā komandā maksimāli
varēja būt 6 skolēni.
Šoreiz vislabāk uzstājās komandas no
Lietuvas: 3 – zelta medaļas, 1 –
sudraba medaļa. Lietuvas skolēnam Tautvydasam
Jasiūnasam arī
absolūti labākais rezultāts. Otrais bija somijas skolēns Roope
Salmi un trešais - polijas skolēns Mieszko Grodzicki.
Mūsu komandas rezultāti ir uzrādīti
tabulā. “Prg” nozīmē – mūsu kursu audzēknis,
abiturients vai gatavošanās olimpiādēm grupas
dalībnieks. Skolēni tabulā ir sakārtoti alfabēta
secībā.
Baļzins
Jegors |
Prg |
bronza |
Gankins Eduards |
Prg |
bronza |
Jurševskis
Renāts |
Prg |
bronza |
Kristiņš Matiss |
|
|
Ščigoļevs Vladimirs |
Prg |
|
Šusters
Kārlis |
|
bronza. |
Apsveicam skolēnus un viņu treneri
S.Meļņiku!
KSIM “Ñēsis
2019” .
Kopš 1996. gada
Ugālē, bet kopš 2016. gada Cēsīs notiek komandu sacensības
informātikā un matemātikā KSIM.
http://ksim.esy.es/Inform%C4%81cija/
Šogad sacensības notika
6. maijā
Pēc nolikuma katra komanda
trīs cilvēku sastāvā saņem programmēšanas,
matemātikas un datu datorapstrādes uzdevumus. Finālā
iekļuva 15 labākās komandas, tajā skaitā mūsu komanda Progmeistars,
nefixiki:Jegors
Baļzins, Eduards Gaņkins, Vladimirs
Ščigiļevs
Visi rezultāti dilstošā secībā
izskatās šādi:
1. Cēsu Valsts ģimnāzija मला- ई खान मन लग
2. Rīgas Valsts 1. ģimnāzija - šī laba komanda
3. Progmeistars - nefixiki
4. RTU Inženierzinātņu vidusskola - KSaites
5. RTU inženierzinātņu vidusskola - Alagars
6. Rīgas Valsts 1. ģimnāzija - It compiles
7. Daugavpils Krievu vidusskola-licejs -
DKL_2
8. Āgenskalna Valsts ģimnāzija -AVG5
9. Purvciema vsk - Nosaukums
10. Jāņa Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzija - JEPVĢ
11. Ventspils Valsts 1.ģimnāzija - Project Euler
12. Siguldas Valsts ģimnāzija - S!
13.Valmieras Pārgaujas ģimnāzija - Ingas bērni
14. Cēsu Valsts ģimnāzija - LOL
15. Rīgas 40. vidusskola - R40vsk1
Apsveicam visus fināla dalībniekus! Īpašas uzslavas balvu ieguvēju trijniekam
.
Arī uz Marsa
būs...
Artūrs
Maslenkovs- kursu pasniedzējs, mūsu absolvents
Es, Artūrs Maslenkovs un mani darba «Robotizētas pētnieciskas stacijas autonomas darbības drošības paaugstināšanas algoritmiskās metodes» kolēģi Vladimirs Ščigoļevs un Roberts Gordins (visi trīs ir Progmeistars kursanti un Klasiskās ģimnāzijas skolēni) RTU MTAF docenta inženierzinātņu doktora Sergeja Bratarčuka vadībā veica zinātnisko darbu, kura tēma ir zaudēto sakaru atjaunošana ar mēness izpētes visurgājēju vai Marsa izpētes visurgājēju ar algoritmu palīdzību. Triju gadu laikā mēs izstrādājām un izveidojām robotu un lietotnes tā pārvaldīšanai, izanalizējām un testējām trīs algoritmus zaudēto sakaru atjaunošanai.
Sergeja
Bratarčuka |
Roberts
Gordins |
Artūrs
Maslenkovs |
Vladimirs
Ščigoļevs |
Uz Mēness tika atklāts lāvas dobums, kuru vēlas izpētīt NASA zinātnieki. Ir liela iespēja, ka šajā dobumā pazudīs sakari ar mēness izpētes visurgājēju. Tāpēc mēs veicām simulāciju vienam no algoritmiem lāvas dobuma apstākļos.
8.martā tika rīkota 43.zinātniskā Rīgas reģiona skolēnu konference. Mēs ieņēmām otro vietu, iegūstot 80 punktus, kas ļāva mums nokļūt nākamajā posmā.
12.aprīlī
tika rīkota 43. Latvijas skolēnu zinātniski pētniecisko
darbu konference. Tur mēs uzstājāmies veiksmīgāk,
iegūstot 110 punktus un ieņemot pirmo vietu. Tostarp mūs izvirzīja
atlases pārrunām dalībai starptautiskajās konferencēs.
Atlasē mūsu komandu
izvirzīja dalībai lielākajā starptautiskajā
konferencē EU Contest for Young Scientists (EUCYS), kura
notiks šī gada septembrī Bulgārijas galvaspilsētā
Sofijā.
Pieprasījums
pēc mūsu kursu audzēkņiem ir noturīgi augsts.
Pieprasījumu pieteikumu skaits pēc mūsu
kursu absolventiem no uzņēmumu puses pieaug. Darba devēji
vēlas iegūt darbinieku ar darba pieredzi, taču mēs
vienmēr dzirdam: “Ar jūsu ieteikumu paņemsim arī
iesācēju”. Mums ir skaidrs, kāpēc: mūsu kursu
beidzējam ir fundamentālas zināšanas
programmēšanā un viņš prot ātri apgūt jaunu
materiālu. Taču studentam,
kurš sāka strādāt pat uz nepilnu slodzi, ir svarīgi
prasmīgi saplānot savu laiku, lai nepamestu mācības
universitātē. Ir jārēķinās ar to, ka,
visdrīzāk, nāksies strādāt ne mazāk kā 70%
no pilnas slodzes. Tāpēc daži mūsu kursu absolventi dod
priekšroku darbam uz pilnu slodzi un mācībām vakara
nodaļā. Toties cilvēks iegūst ļoti vērtīgu darba
pieredzi.
Dažreiz vakances parādās arī mūsu kursos: uz pasniedzēja darbu vai programmēšanas nodaļā. Es domāju, ka tas ieinteresēs pat vecāko klašu skolēnus. Pamatā mēs paši nosakām audzēkņus, kas var strādāt uzņēmumos vai kļūt par mūsu kolēģiem. Taču, arī jūs, cienījamie kursu audzēkņi, izrādiet iniciatīvu. Mēs esam gatavi un ieinteresēti apspriest katru konkrētu pieteikumu. Obligāti griezieties pie mums!
Nepeldēt aiz bojām!
A.Kaņevskis.
Pirmo reizi
šis teksts un nākamais bija publicēti 2007.gadā.
Nekādu nelaimes gadījumu ar mūsu kursantiem vasarās nav noticis. Droši vien,
starp kursantu saprātīgo uzvedību uz ūdens un
mūsu tekstu nav nekādas saistības.
Bet … kas to var zināt?
Nesen es
izlasīju „Peldēšanās organizācijas noteikumus
jūrā”, kas bija spēkā kādā sanatorijā.
Lūk daži piemēri no tiem. „Ikvienam jābūt klāt
galvassegai, dvielim, peldkostīmam (peldbiksēm)... Iet
ūdenī atļauts tikai pēc peldēšanas instruktora
komandas. Pelde notiek ierobežotā sektorā, peldēt aiz
iežogojuma (bojas) nedrīkst. Iet ūdenī drīkst tikai
līdz krūšu līmenim. Stingri aizliegts nirt, lietot masku,
peldpleznas, caurulīti, piepūšamos priekšmetus, dot viltus
trauksmes signālus, grūstīties un cīkstēties
ūdenī”.
Es smaidīju tikai līdz brīdim, kamēr atcerējos, kā es uzvedos kad peldējās mans mazdēls un mazmeita un ko es viņiem saku pirms peldes. Atsevišķu stāstu var veltīt maniem tēlainajiem aprakstiem jūrā aizpūstajai bumbai un bērnu vēlmēm to noķert. Tātad peldēšanas instruktora amatam un pat tā jaunākā palīga amatam es esmu profesionāli nederīgs.
Tātad, mani dārgie kursanti! Baudiet dzīvi pie ūdeņiem, bet krasi nepazeminiet savu intelektuālo līmeni, redzot ūdenstilpni. Nedomājiet, ka viss sliktais var notikt kaut kur ļoti tālu un, protams, ne ar jums. Īsi sakot:
„Nepeldēt aiz
bojām!
Es teicu!”