Kursu Darbs   

                                                         kursi@progmeistars.lv

 

#85  2019. gada 11. jūnijs

                                        ®

 

Pulkveža Brieža 6-1,

tel.  26428902, 67336035, www.progmeistars.lv


                                                                                                                                                                                                     


 

 

 

Mums draudzīga

amatnieku firma

“Art Floral Designs”

piedāvā lieliskus

 Līgo vainadziņus

.

 

Iestāšanas  kursos.

Bez pārrunām tiek uzņemti: lietišķajās nodaļās skolēni sākot; programmēšanas sākuma un pamatnodaļās olimpiāžu godalgu ieguvēji un skolēni ar labām atzīmēm matemātikā (tas, kurš vēlas iestāties, uzrāda administrācijai diplomu vai liecību); programmēšanas sākuma un pamatnodaļās citu nodaļu audzēkņi, kas saņēma pasniedzēju rekomendācijas.

 Citi skolēni tiek uzņemti pēc pārrunu vai iepazīšanās programmēšanas nodarbību rezultātiem Vairākas tādas nodarbības notiek visu gadu laikā. Ir jāapmeklē viena no tām. Vienkārši sekojiet reklāmai mūsu mājas lapā. Uz šādām nodarbībām vienmēr ir iepriekš jāpierakstās. Lai to izdarītu, ir jāgriežas pie kursu administrācijas.

 Tālr.67336035, 26428902, 28605451.

 

Tālmācības izglītība 2019.

Vasarā uzsāk darbu tālmācības izglītības 5. - 8. klašu skolēnu grupa, kura strādās pēc programmēšanas sākumnodaļas programmas. Tas ir ērts apmācības veids skolēniem, kas dzīvo ārpus Rīgas. Apmācība tiek plānota reāla laika režīmā, t.i. skolēns dzirdēs pasniedzēju un redzēs sava monitora ekrānā “klases tāfeli”. Pasniedzējam arī būs iespēja pārbaudīt,  kā skolēns izpilda uzdevumus. Protams, ir nepieciešams pieslēgums internetam. Nodarbību ilgums ir 1,5 stundas. Plānojām iekļauties trijās nedēļās, mācoties darba dienās.

Pirmajā grupā samaksu par mācībām ir jāiemaksā pēc trešās nodarbības, turklāt par 15 nodarbībām mācību maksa šajā grupā – 40 eiro. Nākamajām grupām būs jāmaksā par apmācībām pēc parastām cenām  par kursu.

Mēs paturam tiesības bez paskaidrojumiem apturēt jebkura skolēna apmācību ar neizmantotās summas daļas atgriešanu. Reģistrējaties mūsu mājas lapā. Komentāros norādiet -“tālmācība

 

BOI’2019

http://boi2019.eio.ee/

No 27. aprīļa līdz 2. maijam Tartū norisinājās Baltijas olimpiāde informātikā BOI’2019. Baltiādē piedalījās 64 skolēni no Vācijas, Dānijas, Islandes, Igaunijas, Latvijas, Lietuvas, Norvēģijas, Polijas, Somijas, Zviedrijas. Katrā komandā maksimāli varēja būt 6 skolēni.  

Šoreiz vislabāk uzstājās komandas no Lietuvas:  3 – zelta medaļas, 1 – sudraba medaļa. Lietuvas skolēnam   Tautvydasam Jasiūnasam  arī absolūti labākais rezultāts. Otrais bija somijas skolēns Roope Salmi un trešais  -  polijas skolēns Mieszko Grodzicki.

Mūsu komandas rezultāti ir uzrādīti tabulā. “Prg” nozīmē – mūsu kursu audzēknis, abiturients vai gatavošanās olimpiādēm grupas dalībnieks. Skolēni tabulā ir sakārtoti alfabēta secībā.

 

Baļzins Jegors

Prg

bronza

Gankins   Eduards

Prg

bronza

Jurševskis Renāts

Prg

bronza

Kristiņš Matiss

 

 

Ščigoļevs Vladimirs

Prg

 

Šusters Kārlis

 

bronza.

 

Apsveicam skolēnus un viņu treneri S.Meļņiku! 

 

KSIM “Ñēsis 2019” .

Kopš 1996. gada Ugālē, bet  kopš  2016. gada Cēsīs   notiek komandu sacensības informātikā un matemātikā KSIM.

http://ksim.esy.es/Inform%C4%81cija/

Šogad sacensības notika 6. maijā 

Pēc nolikuma katra komanda trīs cilvēku sastāvā saņem programmēšanas, matemātikas un datu datorapstrādes uzdevumus.    Finālā iekļuva 15 labākās komandas, tajā skaitā   mūsu    komanda Progmeistars, nefixiki:Jegors Baļzins, Eduards Gaņkins, Vladimirs  Ščigiļevs

Visi rezultāti dilstošā secībā izskatās šādi:

 

1. Cēsu Valsts ģimnāzija मला- ई खान मन लग

2. Rīgas Valsts 1. ģimnāzija - šī laba komanda

3. Progmeistars - nefixiki

4. RTU Inženierzinātņu vidusskola - KSaites

5. RTU inženierzinātņu vidusskola - Alagars

6. Rīgas Valsts 1. ģimnāzija - It compiles

7. Daugavpils Krievu vidusskola-licejs  - DKL_2

8. Āgenskalna Valsts ģimnāzija  -AVG5

9. Purvciema vsk - Nosaukums

10. Jāņa Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzija - JEPVĢ

11. Ventspils Valsts 1.ģimnāzija - Project Euler

12. Siguldas Valsts ģimnāzija - S!

13.Valmieras Pārgaujas ģimnāzija  - Ingas bērni

14. Cēsu Valsts ģimnāzija - LOL

15. Rīgas 40. vidusskola - R40vsk1

Apsveicam visus fināla dalībniekus! Īpašas uzslavas balvu ieguvēju trijniekam

 

     .

 


Arī uz Marsa būs...

Artūrs Maslenkovs- kursu pasniedzējs, mūsu absolvents

Es, Artūrs Maslenkovs un mani darba «Robotizētas pētnieciskas stacijas autonomas darbības drošības paaugstināšanas algoritmiskās metodes» kolēģi Vladimirs Ščigoļevs un Roberts Gordins (visi trīs ir Progmeistars kursanti un Klasiskās ģimnāzijas skolēni) RTU MTAF docenta inženierzinātņu doktora Sergeja Bratarčuka vadībā veica zinātnisko darbu, kura tēma ir zaudēto sakaru atjaunošana ar mēness izpētes visurgājēju vai Marsa izpētes visurgājēju ar algoritmu palīdzību. Triju gadu laikā mēs izstrādājām un izveidojām robotu un lietotnes tā pārvaldīšanai, izanalizējām un testējām trīs algoritmus zaudēto sakaru atjaunošanai.

Sergeja Bratarčuka

Roberts Gordins

 

 

Artūrs Maslenkovs

Vladimirs Ščigoļevs

Uz Mēness tika atklāts lāvas dobums, kuru vēlas izpētīt NASA zinātnieki. Ir liela iespēja, ka  šajā dobumā pazudīs sakari ar mēness izpētes visurgājēju. Tāpēc mēs veicām  simulāciju vienam no algoritmiem lāvas dobuma apstākļos.

8.martā tika rīkota 43.zinātniskā Rīgas reģiona skolēnu konference. Mēs ieņēmām otro vietu, iegūstot 80 punktus, kas ļāva mums nokļūt nākamajā posmā.

12.aprīlī tika rīkota 43. Latvijas skolēnu zinātniski pētniecisko darbu konference. Tur mēs uzstājāmies veiksmīgāk, iegūstot 110 punktus un ieņemot pirmo vietu. Tostarp mūs izvirzīja atlases pārrunām dalībai starptautiskajās konferencēs.

Atlasē mūsu komandu izvirzīja dalībai lielākajā starptautiskajā konferencē EU Contest for Young Scientists (EUCYS), kura notiks šī gada septembrī Bulgārijas galvaspilsētā Sofijā.

 

Pieprasījums pēc mūsu kursu audzēkņiem ir noturīgi augsts.

Pieprasījumu pieteikumu skaits pēc mūsu kursu absolventiem no uzņēmumu puses pieaug. Darba devēji vēlas iegūt darbinieku ar darba pieredzi, taču mēs vienmēr dzirdam: “Ar jūsu ieteikumu paņemsim arī iesācēju”. Mums ir skaidrs, kāpēc: mūsu kursu beidzējam ir fundamentālas zināšanas programmēšanā un viņš prot ātri apgūt jaunu materiālu.  Taču studentam, kurš sāka strādāt pat uz nepilnu slodzi, ir svarīgi prasmīgi saplānot savu laiku, lai nepamestu mācības universitātē. Ir jārēķinās ar to, ka, visdrīzāk, nāksies strādāt ne mazāk kā 70% no pilnas slodzes. Tāpēc daži mūsu kursu absolventi dod priekšroku darbam uz pilnu slodzi un mācībām vakara nodaļā. Toties cilvēks iegūst ļoti vērtīgu darba pieredzi.    

Dažreiz vakances parādās arī mūsu kursos: uz pasniedzēja darbu vai programmēšanas nodaļā. Es domāju, ka tas ieinteresēs pat vecāko klašu skolēnus. Pamatā mēs paši nosakām audzēkņus, kas var strādāt uzņēmumos vai kļūt par mūsu kolēģiem. Taču, arī jūs, cienījamie kursu audzēkņi, izrādiet iniciatīvu. Mēs esam gatavi un ieinteresēti apspriest katru konkrētu pieteikumu. Obligāti griezieties pie mums!

 

Nepeldēt aiz bojām!

A.Kaņevskis.

Pirmo reizi šis teksts un nākamais bija publicēti 2007.gadā. Nekādu nelaimes gadījumu ar mūsu kursantiem   vasarās nav noticis. Droši vien, starp  kursantu  saprātīgo uzvedību uz ūdens un mūsu tekstu nav nekādas saistības.
 Bet … kas to var zināt?

Text Box:   Nesen es izlasīju „Peldēšanās organizācijas noteikumus jūrā”, kas bija spēkā kādā sanatorijā. Lūk daži piemēri no tiem. „Ikvienam jābūt klāt galvassegai, dvielim, peldkostīmam (peldbiksēm)... Iet ūdenī atļauts tikai pēc peldēšanas instruktora komandas. Pelde notiek ierobežotā sektorā, peldēt aiz iežogojuma (bojas) nedrīkst. Iet ūdenī drīkst tikai līdz krūšu līmenim. Stingri aizliegts nirt, lietot masku, peldpleznas, caurulīti, piepūšamos priekšmetus, dot viltus trauksmes signālus, grūstīties un cīkstēties ūdenī”.

Es smaidīju tikai līdz brīdim, kamēr atcerējos, kā es uzvedos  kad peldējās mans mazdēls un mazmeita un ko es viņiem saku pirms peldes. Atsevišķu stāstu var veltīt maniem tēlainajiem aprakstiem jūrā aizpūstajai bumbai un bērnu vēlmēm to noķert. Tātad peldēšanas instruktora amatam un pat tā jaunākā palīga amatam es esmu profesionāli nederīgs.

Tātad, mani dārgie kursanti! Baudiet dzīvi pie ūdeņiem, bet krasi nepazeminiet savu intelektuālo līmeni, redzot ūdenstilpni. Nedomājiet, ka viss sliktais var notikt kaut kur ļoti tālu un, protams, ne ar jums. Īsi sakot: 

„Nepeldēt aiz bojām!

Es teicu!”